duminică, octombrie 30

11even in Iasi

Nu mica mi-a fost mirarea sa gasesc mai multi speakeri confirmati in Iasi decat in Bucuresti
Am avut deja aceasta dezbatere, ca evenimentul din Bucuresti se va suprapune cu multe altele si de aceea va fi dificil sa-si atraga participanti. Totusi, eu cred ca speakerii fac diferenta. Si de aceea, sa ma arunc sa mai fac propuneri? Da, ma arunc.

Astazi, pentru dulcele targ al Iesilor.

Cu 10 speakeri dintre care stiu sigur ca 3 sunt de exceptie (domnul Grumazescu sigur nu va reusi sa vorbeasca doar 11 minute, dar asta si pentru ca il veti implora sa zica mai multe, Elena Racu are de zis o poveste originala cu Papergirl, iar Vali Tatar a facut lucruri frumoase la viata lui ca sa aiba de zis ceva bun), alegerea celui de-al 11-lea va fi, intr-adevar, dificila. 

Persoana la care m-am gandit este Dan Lungu- un scriitor destept si conferentiar la catedra de sociologie de la UAIC. As vrea sa il ascult vorbind despre viata de scriitor. Si cea de profesor. Si despre viitorul culturii intr-un centru precum Iasul. 

Centrul Cultural Francez a iesit mult in evidenta in toti anii pe care mi i-am petrecut in Iasi. Si asta prin dorinta continua de a dezvolta si a investi in cultura, de multe ori fara un return on investment imediat. Fie ca e vorba de Fotomaraton, de CafeKultur, de piese de teatru sau de alte manifestari culturale, casa CCF din Copou a devenit un centru de cultura, pe care il respectam si in care pasim cu respect si sfiala. Dar cu mult drag :) Si exista mai multe persoane care ar vorbi tare bine si frumos despre implicarea in viata culturala, despre dorinta de a investi in cultura si despre increderea pe care o acorda elevilor si studentilor ieseni. 

Ca sa continui pe aceeasi nota culturala (nota care mi-a indulcit si mi-a conturat viata de-a lungul delor trei ani de facultate..), trebuie sa nu-i uit pe cei de la Teatrul Ludic. Sunt o gasca de tineri, pasionati de teatru (si nu numai pasionati, ca si joaca foarte bine), coordonati de un profesor intelept. Au o camaruta mica la ultimul etaj de la CCS si, din nou, n-ai fost student in Iasi daca n-ai mers sa vezi macar una din piesele lor. Pentru ca sunt frumosi, tineri, talentati si foarte implicati. As vrea sa il ascult pe domnul profesor, pe cel care le alege piesele si le spune pe ici si colo cum sa interpreteze, sa ne impartaseasca din pasiunea lui de a face din teatru viata lui. :)

Imi cer scuze de lipsa de precizie in recomandarile de astazi. Dar Iasul este mic si toata lumea se stie cu toata lumea, asa ca nu va fi deloc greu sa intelegeti la cine ma refer.

Revin zilele viitoare cu 11even Bucuresti. La care chiar vreau sa si particip!!
Pentru a face si onorurile de rigoare, Blogal Initiative m-a invitat sa propun speakeri pentru 11even si eu abia astept sa aflu daca voi castiga o invitatie din partea organizatorilor :) 

Niciun comentariu: