sâmbătă, octombrie 29

11even in Suceava

Traim cu totii in capsule izolate, captusite de spatiul in care lucram, cel in care invatam (daca mai avem de mers la scoala), capsula mobila care ne transporta acasa si cel din urma, spatiul in care dormim. Sunt atat de bine captusite aceste spatii, ca oricat de flexibil ai fi, oricat de mult socializezi, te trezesti ca te imvarti in aceleasi cercuri, intalnesti aceeasi lume peste tot, porti, de multe ori, cam aceleasi conversatii.

Uneori insa, vrei sa evadezi din rutina cotidiana. Si modalitatea prin care incerc eu sa fac asta e sa ma conectez la evenimente (si prin ele la oameni) care au o acoperire mai vasta decat cercul meu de cunostinte. Si tocmai de asta scriu si eu despre 11even, venit pe mail din partea Blogal Initiative.

Ar trebui in randurile astea sa propun niste persoane interesante, care si-ar spune frumos povestea la unul dintre cele 11 evenimente care vor avea loc in toata tara. Si imi vin niste nume in minte. Problema e ca, experienta mea se divide in 3 orase (unul mai minunat ca altul) si de aceea, voi gasi niste propuneri pentru toate trei: Suceava, Iasi si Bucuresti.

Traind o viata in Falticeni, am ajuns sa cunosc sau sa aud povesti de multe persoane din judetul meu, respectiv Suceava. Daca as fi acolo, mi-as dori sa il ascult pe Bogdan Baciu. Pe langa faptul ca e con-orasean cu mine, Bogdan a fost reprezentantul ONU al Romaniei si a avut el o experienta foarte faina in New York. Nu stiu prea multe, dar stiu ca e un baiat de 18 ani care se implica in tot ce poate si cred ca viitorul suna bine de tot pentru el. Are energia si ambitia sa schimbe ceva in jur si cred ca va avea ce sa povesteasca frumos despre tot ce a trait in ultimii doi-trei ani, de cand se agita sa faca lucruri.

Urmatoarea persoana pe care as fi nominalizat-o ar fi fost presedintele AIESEC Suceava, dar intre timp am observat ca ea coordoneaza evenimentul, asa ca nu stiu cat de mult si-ar putea lua timp pentru asta. In schimb, cred cu siguranta ca cineva din AIESEC Suceava ar trebui sa vorbeasca. Este un local la inceputurile lui, i-am urmarit cum cresc si au reusit sa faca niste editii de GROW destul de remarcabile. Ar trebui sa vorbeasca despre cum se vede viitorul sa fii un student intr-un oras mai mic si mai indepartat de capitala, cum vad ei dezvoltarea Sucevei (care a luat un mare avant in ultimii ani) si cum vor ei sa schimbe lucrurile. Prin AIESEC si inafara lui.

Tot pentru Suceava, cred ca ar trebui sa fie acolo o persoana mai indepartata de interesele mele imediate, dar pe care, din umbra, o apreciez foarte mult. Cantareata de muzica populara Sofia Vicoveanca. De ce? Pentru ca, in ciuda succesului pe care l-a cunoscut, a ramas o persoana minunata, modesta si puternic atasata de locurile natale. As vrea din tot sufletul sa o ascult pentru 11 minute, nu cum canta, ci cum vede ea viata, ce s-a schimbat si ce se poate schimba in continuare in orasul unde locuieste si care ii este casa de atatia ani.

Nu pretind ca sunt persoanele cele mai relevante, dar in viziunea mea de Falticeneanca, cu multe legaturi in Suceava, ii consider niste oameni interesanti si care ar trebui sa vorbeasca si sa-si impartaseasca povestea si viziunea cat mai mult.


Si cum nu vreau sa astern toata povestea aici, las pe niste postari viitoare propunerile pentru Iasi si Bucuresti.

Un comentariu:

ovidiu neamtu spunea...

Multumim pentru propuneri!